Απαίτησαν την άμεση ανέγερση, χωρίς άλλες καθυστερήσεις της γέφυρας για τη σύνδεση Τριλόφου και Πλαγιαρίου (VIDEO – ΦΩΤΟ)

Την άμεση ανέγερση, χωρίς άλλες καθυστερήσεις της γέφυρας για τη σύνδεση των οικισμών Τριλόφου και Πλαγιαρίου, με εξασφαλισμένη κρατική χρηματοδότηση, απαιτεί το Συντονιστικό Φορέων και κατοίκων Μίκρας Θεσσαλονίκης.

Η σύνδεση των δύο οικισμών διακόπηκε πριν από 30 μήνες (21 Μαΐου 2020) εξαιτίας μεγάλης καθίζησης που αποδόθηκε στην κακοκαιρία που έπληξε την περιοχή. Από τότε οι κάτοικοι και οι επαγγελματίες της περιοχής μετακινούνται από τους αγροτικούς δρόμους που ασφαλτοστρώθηκαν πρόχειρα και σήμερα αποτελούν δρόμους καρμανιόλα για την ασφάλεια του λαού της περιοχής.

Μετά από αλλεπάλληλες πιέσεις των φορέων και αντιδράσεις των κατοίκων, και μετά από ένα γαϊτανάκι καθυστερήσεων, χθες έγινε γνωστό ότι αποσφραγίστηκαν οι προσφορές που κατατέθηκαν για την εκτέλεση του έργου και αναμένεται να επιλεγεί ο ανάδοχος εργολάβος.

Στη διάρκεια συνέντευξης τύπου που έδωσαν στο σημείο της καθίζησης, εκπρόσωποι του Συντονιστικού Φορέων και κατοίκων Μίκρας, αναδείχθηκε η απόφαση του λαού της περιοχής να επαγρυπνεί και να κλιμακώσει τις αγωνιστικές παρεμβάσεις και άλλες δράσεις προκειμένου να ξεκινήσει και να ολοκληρωθεί το έργο χωρίς άλλη καθυστέρηση.

Η Χριστίνα Αγγέλου, μέλος του ΔΣ της Ενωσης Ιδιωτικών Υπαλλήλων, αναφέρθηκε αναλυτικά στο ιστορικό της ταλαιπωρίας των 15.000 κατοίκων των δύο οικισμών (εργαζόμενοι, αυτοαπασχολούμενοι, αγρότες, νέοι γονείς, ηλικιωμένοι), τονίζοντας ότι «είμαστε σήμερα εδώ για να στείλουμε το μήνυμα ότι είμαστε αποφασισμένοι να διεκδικήσουμε το δικαίωμά μας να ζήσουμε στον τόπο μας με αξιοπρέπεια».

Ανέφερε ότι στον Τρίλοφο λειτουργεί το δημοτικό κατάστημα της Δ.Ε. Μίκρας, ενώ στο Πλαγιάρι λειτουργεί το ΚΕΠ Μίκρας του δήμου Θέρμης, δύο δημοτικές υπηρεσίες στις οποίες προσέρχεται μεγάλος αριθμός δημοτών. Επίσης στον Τρίλοφο λειτουργούν το γυμνάσιο και το λύκειο Μίκρας στα οποία φοιτούν όλοι οι μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από το Πλαγιάρι.

Το πρόβλημα που προέκυψε πριν από 30 μήνες αποδόθηκε στην ισχυρή βροχόπτωση, στα πλημμυρικά φαινόμενα και σε αστοχία στο πρανές επιχώματος στο ρέμα μεταξύ των δύο οικισμών, με αποτέλεσμα να υποχωρήσει το οδόστρωμα.

Η λύση, η οποία προκρίθηκε, πρόβλεπε την κατασκευή γέφυρας στη θέση του υπάρχοντος επιχώματος, σε συνδυασμό με νέα, βελτιωμένη χάραξη της οδού Περικλέους. Επίσης προβλέπονταν η κατασκευή δικτύου αποστράγγισης της οδού από τα όμβρια και η διοχέτευσή τους στο ρέμα ώστε να αποφευχθεί η συγκέντρωση υδάτων στο κατάστρωμα όπως συνέβαινε σε περιπτώσεις ισχυρής βροχόπτωσης.

Ακολούθησαν διαβεβαιώσεις για προκηρύξεις διαγωνισμών που θα οδηγούσαν σε εγκατάσταση του εργολάβου ώστε να ξεκινήσει η κατασκευή του έργου το οποίο θα ολοκληρώνονταν Ιούνιο 2023. Τελικά μπήκε ο Νοέμβρης και τώρα γίνεται η επιλογή των προσφορών.

Αναρωτήθηκε «γιατί να μπαίνουμε στη λογική ανάδοχου ή διαγωνισμού, πάγιας ή έκτακτης ανάγκης; Γιατί να μπλέκουν οι Δήμοι με εργολαβίες και να μην έχουν επαρκή κρατική χρηματοδότηση , σταθερό και μόνιμο προσωπικό; Γιατί να περιμένουμε πότε θα γίνουν αναθεωρήσεις στις τιμές βασικών υλικών που αφορούν την κατασκευή δημοσίων έργων, ώστε να προσελκύσουν το ενδιαφέρον περισσότερων εργολάβων;» και επίσης «πόσο δύσκολο είναι να γίνει η λογικά σωστή αυτή μελέτη το 2022; Μηχανικούς έχουμε, οικοδόμους έχουμε ,οικοδομικά υλικά έχουμε. Τι είναι αυτό που βάζει εμπόδιο για τα αναγκαία έργα της περιοχής μας; Το γεγονός ότι “τα αντιπλημμυρικά έργα, τα έργα οδοποιίας, συνολικά υποδομών, παραμένουν διαχρονικά στα αζήτητα, είναι αποσπασματικά και ανεπαρκή, μεταφέρονται στους προϋπολογισμούς από χρονιά σε χρονιά. Κυβερνήσεις, διοικήσεις των δήμων και της περιφέρειας από τη μια καλλιεργούν τον εφησυχασμό και από την άλλη δηλώνουν πως “κάνουν ό,τι μπορούν”, ομολογώντας ταυτόχρονα πως η χρηματοδότηση αντιπλημμυρικών έργων δεν είναι επιλέξιμη».

Οι υπόλοιπες παρεμβάσεις

Ο Στέλιος Χονδρούδης, μέλος του ΔΣ του Συλλόγου Εργαζόμενων ΟΤΑ Ν. Θεσσαλονίκης αναφέρθηκε στην προσπάθεια της κυβέρνησης, της Περιφέρειας και της Δημοτικής αρχής, να τους καθησυχάσουν, να τους κρατήσουν σε αναμονή. Και σημείωσε: «Δεν είμαστε ειδικοί, μηχανικοί να προκρίνουμε το βέλτιστο σχέδιο. Ξέρουμε όμως, ότι θέλουμε μια σύγχρονη γέφυρα με όλες τις τεχνικές προδιαγραφές, ώστε να μην έχει προβλήματα σε πλημμύρες. Ακόμα να παρθεί υπόψη και πιθανή κατασκευή ποδηλατόδρομου.

Στόχος του συντονισμού μας, είναι να ασκήσουμε τη μέγιστη πίεση για να μην υπάρξουν άλλες καθυστερήσεις και να εξασφαλιστεί η κρατική επιχορήγηση του έργου. Ειδικά το κομμάτι της χρηματοδότησης είναι σημαντικό διότι η ενημέρωση που είχαμε από τον Δήμο είναι ότι δεν έχει εξασφαλιστεί όλο το ποσό» (δείτε βίντεο εδώ).

Στις επιπτώσεις στους επαγγελματίες της περιοχής που από τη μία χτυπιούνται από την ακρίβεια και το ενεργειακό κόστος και από την άλλη από την ερήμωση που έχει φέρει στα καταστήματά τους η διακοπή της σύνδεσης των δύο οικισμών αναφέρθηκε ο Απόστολος Ζαφειρίου, πρόεδρος της Ένωσης Επαγγελματιών Εμπόρων ΔΗμοτικής Ενότητας Μίκρας (δείτε βίντεο εδώ).

Ο Κοσμάς Στεφανίδης, γραμματέας του Αγροτοκτηνοτροφικού Συλλόγου Ανατολικής Θεσσαλονίκης, αναφέρθηκε στην χρήση των δρόμων από τους αγρότες καθώς ο κάμπος της περιοχής είναι ενεργός και ανέδειξε ότι εκτός από την άμεση ανέγερση του γεφυριού με κρατική χρηματοδότηση, πρέπει το έργο να γίνει και ποιοτικό, με ασφάλεια για τα μεγάλα φορτία που θα διέρχονται (δείτε βίντεο εδώ).

Η Νικολέττα Καλοειδά, μέλος του ΔΣ του Συλλόγου Γονέων του δημοτικού Παιδικού Σταθμού, αναφέρθηκε στους κινδύνους από τους αγροτικούς δρόμους και στην ταλαιπωρία των νέων γονέων για τη μεταφορά των παιδιών τους (δείτε βίντεο εδώ).

πηγή 902.gr

Previous Post
Next Post